Hur kan folk vara så icke serviceminded när de driver en butik???

Var precis inne i Antikaffären på Mäster Samuelsgatan. Jag älskar den affären för de har så otroligt många fantastiska smycken! Jag hade precis köpt en kaffe, så jag hade med mig en take away kopp in. Mannen som alltid står i butiken (undrar om han växt fast där) säger till mig: du vet väl att man inte får ha med sig kaffe in hit! Jag svarar: nej förlåt det visste jag inte. Han: ja det har varit så många olyckor med kaffe så man får inte ta med sig det! Jag: ok, men jag har precis köpt den, jag kan inte få ställa den här hos dig? Han: Nej, du ser väl att den inte får plats här, då kommer någon bara spilla ut den!
Då fick jag nog!!! Jag sa irriterat: synd för dig för nu har du förlorat massa pengar! Sen gick jag och han följer efter mig och frågar: varför blir du så irriterad för? Jag: därför att jag förstår fullt varför du inte vill att folk skall ta med sig sin kaffe in, det jag däremot inte förstår är hur otroligt icke serviceminded du är som inte låter mig ställa min kaffe hos dig! Jag tycker dock mest synd om dig som har förlorat en del pengar, skyll dig själv!!! Haha, jag vart riktigt irriterad som ni kanske märker! Men det är väl inte så konstigt om expediten är så icke tillmötesgående?! Dessutom tycker jag att det är lite synd att han har sett till så att jag aldrig mer vill sätta min fot i den underbara affären igen!!! Tänk vad en människas attityd kan förändra ens egen åsikt så fort! Tråkigt är i alla fall vad det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0